Thursday, April 21, 2011

မယ္လသြား ေတာလား (၁) (၂) (၃)

 

ဓာတ္ပံု - ရန္ပိုင္/ဧရာဝတီ

ျမဴေတြဆုိင္းေနတဲ့ ေႏြဦးနံနက္ခင္း ေ၀လီေ၀လင္းမွာ ျမန္မာျပည္သား ဒုကၡသည္ေတြေနထုိင္တဲ့ ထုိင္း-ျမန္မာနယ္စပ္ မယ္လစခန္းကုိ ေရာက္သြားခဲ့တယ္။ ေစ်းေန႔နဲ႔လည္း တုိက္ဆုိင္ေနေတာ့ စခန္းတခုလုံးမွာရွိတဲ့ လူေတြအားလုံး ေစ်းမွာ လာစုေနသလုိပဲ လူးလာတုံ႔ေခါက္နဲ႔ စည္ကားေနတာေပါ့။


က်ေနာ္တုိ႔ စီးလာတဲ့ ကားေလး ေစ်းေရွ႕ စခန္းဂိတ္ေပါက္မွာ ရပ္လုိက္တယ္ ဆုိရင္ပဲ ေတာင္ခုိးေတြ ေ၀ေနတဲ့ ေတာင္တန္းႀကီး ေအာက္က ေစ်းတန္းေလးကုိ ဘြားခနဲ ျမင္လုိက္ရတယ္၊ ျမင္ကြင္းတခ်ိဳ႕ေၾကာင့္ နံနက္ေစာေစာ စည္ကားတတ္တဲ့ ျမန္မာျပည္က ေစ်းေလးေတြကုိ သတိရမိတယ္၊၊ ေရာင္းဖုိ႔ ေျမျပင္ေပၚမွာ ခင္းထားတဲ့ ဗန္းေတြေပၚက အေရာင္ ေသြးစုံတဲ့ ေမၿမိဳ႕၊ ဂႏၶမာ စတဲ့ ပန္းေတြကုိ ျမင္လုိက္ ရေတာ့ ကားေပၚကဆင္းၿပီး အားပါးတရ ဓာတ္ပုံ တဖ်ပ္ဖ်ပ္ ရုိက္လုိက္မိတယ္။


ဓာတ္ပုံရုိက္ေနတုန္းမွာပဲ ေဟ့- ေဟ့ ဆုိတဲ့ အသံေၾကာင့္ ဖ်တ္ခနဲ ေခါင္းေမာ့ၾကည့္လုိက္ေတာ့ စခန္းလုံၿခဳံေရး တာ၀န္ယူထားတဲ့ စစ္၀တ္စုံနဲ႔တေယာက္က လက္ရပ္ လွမ္းေခၚေနပါၿပီ၊ သူတုိ႔စခန္းကုန္းေပၚကုိ တက္လာဖုိ႔ ေျပာလုိက္ခ်ိန္မွာေတာ့ ဓာတ္ပုံရုိက္ခြင့္ မရွိဘဲ ရုိက္မိတဲ့အတြက္ ျပႆနာတက္ၿပီဆုိတာ စိတ္ထဲမွာ သိလုိက္တယ္။


ဘယ္လုိေျဖရွင္းရမလဲ အေျပးအလြားစဥ္းစားရင္း အနားေရာက္သြားေတာ့ စကားမတတ္တတတ္နဲ႔ပဲ ရွင္းျပတဲ့အခါ စခန္းေစာင့္က ေနာက္မရုိက္ဖုိ႔ ေျပာၿပီး ျပန္လႊတ္လုိက္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီေလာက္ေကာင္းတဲ့ အခြင့္အေရးတရပ္ကုိ ဘယ္လက္ လြတ္ခံႏုိင္ပါ့ မလဲ၊ ေနာက္ေတာ့လည္း ဆက္ရုိက္တာေပါ့။

ျမန္မာျပည္တနံတလ်ားက ဒုကၡအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ လာေရာက္ေနထုိင္ၾကရတဲ့ ဒုကၡသည္ေတြရဲ႕ ပုံရိပ္ေတြဟာ ဒုကၡအေပါင္းကုိ ေမ့ၿပီး လတ္တေလာ ေပ်ာ္ရြင္စြာနဲ႔ ေစ်းတန္းေလးမွာ ေအာ္ဟစ္ေရာင္း၀ယ္ေနၾကတယ္၊ ပန္းခပ္ပ်ားသဖြယ္ လူးလာေခါက္တုံ သြားေနသူေတြထဲမွာ ထုိင္းပုံစံ ေဘာင္းဘီအတုိအရွည္၊ တီရွပ္အက်ၤီေတြနဲ႔ ၀တ္စားဆင္ယင္ ထားတဲ့ တုိင္းရင္းသူ လွပ်ိဳျဖဴေတြကုိ ေတြ႔ရသလုိ၊ ရုိးရာ၀တ္စုံ ပုဆုိး၊ ထဘီနဲ႔ ကရင္လူမ်ိဳးေတြ၊ မေလးရွားပုဆုိး နဲ႔ ပသီဦးထုပ္ကုိ ေဆာင္းထားတဲ့ မြတ္စလင္ေတြ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။

လတ္ဆတ္တဲ့ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ေတြကုိ ေျမျပင္မွာ အပုံလုိက္၊ အပုံလုိက္ခ်ၿပီး ကရင္စကား၊ ျမန္မာစကားေတြနဲ႔ ေဖာက္သယ္ေခၚ ေအာ္ဟစ္ေရာင္း၀ယ္ေနၾကတဲ့ ေစ်းသည္ေတြကုိ ေတြ႔ရသလုိ ဆိတ္၊ ၀က္၊ ၾကက္၊ ငါး စတဲ့ ဟင္းစားေတြကုိလည္း ေစ်းသက္သက္သာသာနဲ႔ လတ္လတ္ ဆတ္ဆတ္ ၀ယ္ယူ စားသုံးႏုိင္တာကုိ ေတြ႔ရျပန္ေတာ့ ၿမိဳ႕ျပနဲ႔ ေက်းလက္ ကြာျခားမႈတခုကုိ သတိထားမိလုိက္တယ္။


ျမန္မာျပည္ အလြမ္းေျပ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ ၀င္ထုိင္လုိက္ျပန္ေတာ့ ခ်ိဳေပါ့က်တခြက္ကုိ ၆ ဘတ္၊ ေကာ္ဖီတခြက္ကုိ ၇ ဘတ္ တဲ့။ ဘာစားခ်င္သလဲ အီၾကာေကြးလား၊ နံျပားလား၊ အုန္းသီးႏိုင္းခ်င္းျဖဴးထားတဲ့ ေကာက္ညွင္းေပါင္း၊ ငခ်ိတ္ေပါင္း စားခ်င္သလား၊ ရႏုိင္သလုိ ထမင္းေၾကာ္ပြဲႀကီး တပြဲ ၁၀ ဘတ္၊ အမဲစြပ္ျပဳတ္ တပြဲ ၁၀ ဘတ္ ဆုိေတာ့လည္း ထုိင္းႏုိင္ငံ ၿမိဳ႕ႀကီး ျပႀကီးက ေကာ္ဖီတခြက္ ဘတ္ ၃၀၊ ၄၀ ကေန ဘတ္ ၇၀ အထိ ရွိတဲ့ ေစ်းႏႈန္းေတြနဲ႔ ယွဥ္မလား၊ လက္ဖက္ရည္တခြက္ ၄၀၀ က်ပ္ဆုိၿပီး တရိပ္ရိပ္တက္ေနတဲ့ ျမန္မာျပည္က ကုန္ေစ်းႏႈန္းေတြထက္ စာရင္ အပုံႀကီး ကြာျခားေနတာကုိလည္း တအံ့တၾသ ေတြ႔ရျပန္တယ္။


ဆုိင္ထဲမွာလည္း လူအျပည့္၊ ဆုိင္ေရွ႕မွာလည္း တီဗီ ၂ လုံးက ျပေနတဲ့ အမ်ိဳးသမီး နပမ္းပြဲကုိ
လူေတြက မတ္တပ္ရပ္ၿပီး စိတ္၀င္စားစြာနဲ႔ ၾကည့္ေနၾကသလုိ ဒီမုိကရက္တစ္ ျမန္မာ့အသံ (DVB) က ထုတ္လႊင့္ေနတဲ့ လစ္ဗ်ားအေရးကုိ ၾကည့္ေနတဲ့သူေတြလည္း မနည္းဘူး။

ဒုကၡသည္စခန္းလုိ႔သာ ဆုိရေပမယ့္ မယ္ေဆာက္ၿမိဳ႕ကုိ သြားစရာ မလုိေလာက္ေအာင္ ေစ်းဆုိင္ေပါင္း ၇၀၀ ေလာက္ ရွိၿပီး အ၀တ္ အထည္၊ လွ်ပ္စစ္ပစၥည္း လူသုံးကုန္ပစၥည္းမ်ိဳးစုံ၊ စိန္ကေန စေလာင္းဖုံး အထိ စခန္းထဲက မြတ္စလင္ အမ်ားစုပုိင္တဲ့ ဆုိင္ေတြမွာ ၀ယ္ယူႏုိင္တာကုိလည္း ျမင္ရျပန္တယ္။


အရင္က ဒီလုိမ်ိဳး ေရာင္းေရး၀ယ္တာေတြကုိ ထုိင္းအာဏာပုိင္ေတြက ခြင့္မျပဳခဲ့ဘူး။ ဒါေပမယ့္ ေနာက္ပုိင္းေတာ့ စခန္း၊ ရြာဆုိတဲ့ ဂုဏ္ပုဒ္နဲ႔ ညီညြတ္ေအာင္ ေရာင္းခ်ခြင့္ေပးခဲ့တယ္လုိ႔ သိရတယ္။

ေတာင္ေပၚလမ္းက်ဥ္းေလးအတုိင္း ဦးေဆာင္သူ ေစရာေနာက္ကုိ လုိက္ခဲ့ျပန္ေတာ့ ဘြားကနဲ ေတြ႔လုိက္ရတာက သီရိစႏၵာဆုိတဲ့ ဗုဒၶဘာသာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းေလးပါပဲ။ ေက်ာင္းသား ၄၀ ေက်ာ္၊ ကုိရင္ အပါး ၆၀ ေက်ာ္နဲ႔ သံဃာအပါး ၂၀ နီးပါး သီတင္း သုံးေနထုိင္ၾကတယ္လို႔ ဦးပဥၨင္းတပါးက ရွင္းျပတယ္။


ဒါ့အျပင္ ေလာကုတၱရာ အတြက္သာမက ေလာကီပညာေရးပါ စိတ္ေအးရေအာင္ ARTIC JAPAN ဆုိတဲ့ အဖြဲ႔ အေထာက္အပ့ံနဲ႔ မူလတန္းကေန အထက္တန္းပညာအထိပါ သင္ႏုိင္တဲ့ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း ပညာေရးကုိပါ တြဲဖက္ဖြင့္ထားတာကုိ ေတြ႔ရပါတယ္။


ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း ပရ၀ုဏ္မွာေတာ့ စာအုပ္ကေလးေတြ ကုိယ္စီကုိင္ၿပီး ေဆာ့လုိက္၊ စာအံလုိက္ လုပ္ေနတဲ့ ကုိရင္ေလးေတြကုိ ျမင္ေတြ႔ရသလုိ၊ တခ်ိဳ႕လည္း စက္ဘီးစီးလုိက္ ေဘာလုံးကန္လုိက္ေပါ့။ အဆုိေတာ္ ၀ုိင္၀ုိင္းရဲ႕ သီခ်င္းကုိ ဖြင့္ၿပီး ၿငိမ့္ေနတဲ့ ေက်ာင္းသားေလးတခ်ိဳ႕ကုိလည္း ျမင္ေတြ႔ရပါတယ္။





ေက်ာင္းေပၚမွာေတာ့ သီတင္းသီလ ေဆာက္တည္တဲ့ လျပည့္လကြယ္ ဥပုဒ္ေန႔ ျဖစ္တာေၾကာင့္ ဥပုသ္ေစာင့္ဖုိ႔ အေစာႀကီး ေရာက္ေနတဲ့ အဖုိး ၂ ေယာက္ အဖြား ၁ ေယာက္ကုိ ေက်ာင္းေပၚမွာေတြ႔ရ ျပန္ေတာ့ စကား၀ုိင္းေလး ဖြဲ႔ျဖစ္ခဲ့တယ္။ အဖုိးအဖြား သုံးေယာက္ထဲက အသက္ ၈၃ ႏွစ္ရွိၿပီျဖစ္တဲ့ အဘ ဦးေက်ာ္ပစ္ကေတာ့ လႈိင္းဘြဲ႔ၿမိဳ႕ မအဲေက်းရြာဇာတိတဲ့။ ျပည္တြင္းစစ္ေၾကာင့္ သမီးသား၊ ဇနီးမယားပါ အကုန္ေခၚၿပီး လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ အစိတ္ေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္ကတည္းက ေမြးရပ္ေျမကုိ စြန္႔ခြာခဲ့ရသူပါ။


ကရင္ျပည္နယ္ တပ္မဟာ ၇ နယ္ေျမထဲက ကရင္အမ်ိဳးသာ အစည္းအ႐ံုး (KNU) စခန္းေတြ တခုၿပီးတခုမွာ လွည့္လည္ ေနထုိင္ရင္ ေနာက္ဆုံး KNU ႒ာနခ်ဳပ္ မာနယ္ပေလာ အစုိးရတပ္ လက္ထဲက်ခ်ိန္မွာေတာ့ သူလည္း ေနာက္ဆုံးစခန္း ျဖစ္တဲ့ မယ္လဒုကၡသည္ စခန္းကုိ ေရာက္လာတာပါ။

ဘယ္လုိအေၾကာင္းတရားေတြေၾကာင့္ ေမြးရပ္ကုိခြာခဲ့ရသလဲလုိ႔ စပ္စုၾကည့္မိျပန္ေတာ့ “ရြာမွာ KNU နဲ႔အစုိးရတပ္ေတြကလည္း တဂ်ိန္းဂ်ိန္းခ်၊ အစုိးရတပ္၀င္ လာရင္လည္း ေျပးၾက၊ မေျပးရင္ ေပၚတာပါ၊ KNU ကလည္း စစ္တပ္နဲ႔ မျခားဆုိေတာ့ ေျပးရတာပဲလုိ႔ အဘုိး ဦးေက်ာ္ပစ္က ဆုိတယ္။

မယ္လစခန္းမွာေတာ့ သက္တမ္းရင့္ ဘုိးေတာ္ႀကီး တဦးေပါ့။ ရြာမွာတုန္းက ႀကံစုိက္ၿပီး အသက္ေမြးခဲ့ေပမယ့္ အခုအခါ အသက္ ၈၃ ႏွစ္ရွိၿပီမို႔ စခန္းက ေ၀ျခမ္းတဲ့ ရိကၡာနဲ႔ သားသမီးေတြရဲ႕ လုပ္စာကုိပဲ ထုိင္စားေတာ့တယ္။ သူမ်ားေတြ တတိယႏုိင္ငံကုိ အေျခခ်ဖုိ႔ ႀကိဳးစားေနခ်ိန္မွာ အဖုိး ဦးေက်ာ္ပစ္ကေတာ့ အေမရိကန္လည္း မသြားခ်င္ဘူး၊ မသြားရဲဘူး ကုိယ့္ေျမ ကုိယ္ေရမွာပဲ ျပန္ေနခ်င္တယ္ဆုိတဲ့ စကားကုိ ကရင္ေလသံ၀ဲ၀ဲ၊ ေလေအးေအးနဲ႔ ၿပဳံးၿပဳံးႀကီး ရွင္းျပေနေလရဲ႕။


ဒါေပမယ့္ “ဇာတိေျမကုိ ျပန္ဖုိ႔ဆုိတာ စိတ္ကူးပဲရွိပါတယ္။ မိရုိးဖလာ ဓားမဦးခ် လုပ္ကုိင္စားေသာက္ခဲ့တဲ့ လယ္ယာဥယ်ာဥ္ၿခံေျမေတြကေတာ့ အခုဆုိ ဘယ္ဆီေရာက္မွန္းမသိ အားလုံးနိ႒ိတံသြားၿပီ၊ ဒီေတာ့ စခန္းမွာပဲ ေခါင္းခ်ရမယ့္ သေဘာပါဆုိၿပီး ၀မ္းနည္းဖြယ္ရာ သံေ၀ဂသံ ျပည့္ေနတဲ့ စကားေတြကုိလည္း ၾကားရတယ္။

ေျပာလက္စ စကားကုိ ျဖတ္ၿပီး အဖိုးအဖြားေတြကုိ လက္ျပႏႈတ္ဆက္ ခရီးထြက္ခဲ့ျပန္ေတာ့ လမ္းေဘးေစ်းဆုိင္တေနရာမွာ ေဆး တံတုိကုိ မာန္ပါပါခဲၿပီး ကရင္လြယ္အိတ္ ေဘးတေစာင္းလြယ္ထားတဲ့ ႀကီးေတာ္တေယာက္ကုိ ေတြ႔လုိက္မိေတာ့ ပါလာတဲ့ ေကာက္ညင္းငခ်ိတ္ေပါင္းနဲ႔ ဖိတ္မႏၲက ျပဳရင္းနဲ႔ မိတ္ဖြဲ႔ျဖစ္တယ္။ ေကာက္ညင္းေပါင္းကုိ ၀မ္းသာအားရ တၿပဳံးၿပဳံးစားေနတဲ့ ႀကီးေတာ္ကုိ ဓာတ္ပုံ အရုိက္ခံဖုိ႔ေျပာေတာ့ ဂုဏ္ယူစြာနဲ႔ပဲ ေဆးတံတုိကုိ ျပန္ခဲကာ ဓာတ္ပုံ အရုိက္ခံျပန္တယ္။


ဓာတ္ပံု - ရန္ပိုင္/ဧရာဝတီ
ဒီလုိနဲ႔ တေတာင္ဆင္း တေတာင္တက္နဲ႔ အင္ဖက္မိုး ထရံကာ အိမ္ေလးေတြ အႀကား ခရီးဆက္မိျပန္ေတာ့ ထုိင္း၊ ျမန္မာ ရုပ္ရွင္ေတြ စတိတ္ရႈိး၊ သီခ်င္းေခြေတြကုိ အစီအရီခင္းထားတဲ့ အိမ္တလုံးေရွ႕ ေရာက္သြားတယ္။ ဦးေဆာင္သူက ကရင္ဘာသာနဲ႔ ေျပာလုိက္တဲ့အသံေၾကာင့္ အိမ္ထဲက ၀မ္းသာအားရ တုန္႔ျပန္သံကုိ ၾကားရတယ္။



အိမ္နံရံမွာ ကရင္ေတာ္လွန္ေရး ေခါင္းေဆာင္ ေစာဘဦးႀကီးတုိ႔၊ ဖဒုိမန္းရွာတုိ႔ ဓာတ္ပုံေတြကုိ အစီအရီ ခ်ိတ္ဆြဲထားၿပီး ၾကမ္းခမ္းေပၚမွာေတာ့ အသားညိဳညိဳ ေမးရုိးကားကား ေဖာ္ေရြတဲ့ မ်က္ႏွာနဲ႔ လူတေယာက္ ထုိင္ေနတာကုိ ေတြ႔ရတယ္။ မိတ္ဆက္စကားအရဆုိရင္ေတာ့ မယ္လစခန္း အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ေကာ္မတီရဲ႕ ဥကၠ႒ ဆရာ ထြန္းထြန္း ဆိုတာ သိလုိက္ရတယ္။



ဖားအံဇာတိ အသက္ ၄၀ ေက်ာ္ခန္႔ရွိတဲ့ ကုိထြန္းထြန္းဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ ၂၃ႏွစ္၊ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ ဇူလုိင္လက ျဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ ေက်ာင္းသားအေရး အခင္းမွာ ရန္ကုန္ ေဆးတကၠသုိလ္ ( ၁) ဒုတိယႏွစ္ ေက်ာင္းသားတဦးအျဖစ္ ပါ၀င္ခဲ့ပါတယ္၊ ၁၉၈၉ ခုႏွစ္မွာေတာ့ ေတာ္လွန္ေရး နယ္ပယ္ထဲကုိ ေရာက္ရွိခဲ့သူ ျဖစ္ပါတယ္။ စခန္းမွာေတာ့ အတြင္းေရးမႉး၊ ဒု ဥကၠ႒ ၊ ဥကၠ႒ စတဲ့ တာ၀န္အမ်ိဳးမ်ိဳး ထမ္းေဆာင္ခဲ့သူပါ။

စခန္းမွာပဲ အိမ္ေထာင္က်ၿပီး အခုဆိုရင္ သမီးႀကီးေတာင္ ဆယ္တန္းေအာင္ခဲ့ပါၿပီ။ စခန္းအတြင္းက နိမ့္က်ေနတဲ့ ျပည္သူေတြအတြက္ တတ္ႏုိင္သမွ် လုပ္ေပးမယ္ဆုိတဲ့ ခံယူခ်က္ေၾကာင့္ တတိယႏုိင္ငံကုိ ထြက္ခြာဖုိ႔ အစီအစဥ္မရွိပါဘူး၊ အေျခအေနေပးလုိ႔ ဒုကၡသည္္ေတြ အားလုံးျပန္ရမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ျမန္မာျပည္ပဲ ျပန္ခ်င္တယ္လုိ႔ ကုိထြန္းထြန္းက ေျပာပါတယ္။



အိမ္ေျခ ၁ ေသာင္း ၂ ေထာင္ေလာက္ရွိတဲ့ စခန္းမွာ လူဦးေရက ၄ ေသာင္း ၈ ေထာင္ ရွိပါတယ္။ ေနထုိင္သူေတြကုိ ဆန္၊ ဆီ၊ ဆား၊ ပဲ၊ သၾကား၊ မီးေသြး ေပးေပမယ့္ ၿပီးခဲ့တဲ့ ေဖေဖာ္၀ါရီလက စၿပီးေတာ့ လူတေယာက္ကုိ တလ ဆန္ ၁၅ ကီလုိေပးရာက ၁၃ ကီလုိခြဲ ေလ်ာ့ခ်လုိက္ၿပီး ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး က႑ေတြမွာလည္း ျဖတ္ေတာက္မႈေတြလုပ္လာတယ္ ေနာင္ႏွစ္ေတြမွာသာ ဆက္တုိက္ ေလွ်ာ့ခ်ခဲ့ရင္ေတာ့ ဒုကၡသည္ေတြရဲ႕ ရပ္တည္ေရး မလြယ္ေတာ့ဘူးလုိ႔ ကုိထြန္းထြန္းက ဆုိပါတယ္။

ဒီလုိ စားနပ္ရိကၡာ အကူအညီေပးေနတဲ့ အလႉရွင္ႏုိင္ငံေတြက ျဖတ္ေတာက္မႈေတြ လုပ္လာတဲ့ အခ်ိန္မွာပဲ ထုိင္းအာဏာပုိင္ေတြကလည္း အႏုနည္းနဲ႔ အိမ္ျပန္ဖုိ႔ စည္းရုံးေနတယ္။ ဒါေပမယ့္ အိမ္ျပန္ဖုိ႔ဆုိတာက လက္နက္ကုိင္ ပဋိပကၡေတြ အားလုံးေျဖရွင္းၿပီး လုံၿခဳံမႈလည္းရွိ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလည္းရမွ ျဖစ္မွာပါလုိ႔ သက္ျပင္းခ်ရင္း ကုိထြန္းထြန္းက ဆုိပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ဒုကၡသည္္ဆုိတဲ့ ျမန္မာျပည္သားေတြဟာ ေရာက္ရာအရပ္မွာပဲ သုဂေတာ ဆုိတဲ့ ဘုရားေဟာကုိ ရႈၿပီး ေလာကဓံကုိေမ့ကာ ေနထုိင္ရတဲ့ စနစ္ရဲ႕သားေကာင္ ရင္နာစရာ ျမန္မာျပည္သားေတြပါ။

ဒီလုိ ဂ်ာေအး သူ႔အေမရုိက္ေနတဲ့ ဒုကၡသည္ေတြအေၾကာင္း စဥ္းစားရင္း စခန္းဥကၠ႒ ကုိထြန္းထြန္းကုိ ႏႈတ္ဆက္ကာ စခန္းက ျပန္ခဲ့ပါေတာ့တယ္။

0 comments:

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates