Friday, October 14, 2011

ေဟာဒီက ဖက္ဒရယ္အတု (မန္းကိုကို)



ေဒါက္တာ (ဦး)လိႈင္ျမင့္လည္း ဖက္ဒရယ္အေၾကာင္း ေရးရင္းေရးရင္းနဲ႔ ဝင္လာသမွ်ကို ဆန္စင္ရာ
က်ဥ္ေပြ႕လိုက္သလို တုန္႔ျပန္ေရးေနရေတာ့ အေတာ္လည္း ေမာေနေရာ့ေတာ့မယ္လို႔ ထင္မိတယ္ ။

ဦးလႈိင္ျမင့္ရဲ့ စာေတြကရွည္ ၊ ကြန္မန္႔ေတြကမ်ား ၊ တံု႔ျပန္ေရးသူေတြလည္း ေပၚလာတာေၾကာင့္ ၊
ဖတ္ရင္းနဲ႔ အာရံုသိပ္မစိုက္ႏိုင္ေတာ့လို႔ အမ်ားႀကီးဆက္မေရးခင္ အေရးအႀကီးဆံုး အေျခခံတစ္ခ်က္
ကိုပဲ အရင္ဆံုးေျပာခ်င္ပါတယ္ ။ ဒီအခ်က္ဟာ တိုင္းရင္းသားအေရး ၊ ဖက္ဒရယ္အေရး စတာေတြရဲ့
အႏွစ္ခ်ဳပ္လို႔နားလည္မိၿပီး ဦးလိႈင္ျမင့္ ႀကိဳးစားပမ္းစား ေရးခဲ့သမွ်ေတြအားလံုးကိုလည္း ျခံဳငံုေျဖၿပီး
သား ျဖစ္သြားမယ္လို႔ ယံုၾကည္ပါတယ္ ။

ရွင္းရွင္းေလးပါ ၊
“တိုင္းရင္းသားေတြအတြက္ လူသားတစ္ေယာက္မွာရွိသင့္တဲ့ အခြင့္အေရးနဲ႔ ဂုဏ္သိကၡာရွိရွိ
ရပ္တည္သြားႏိုင္ၾကဖို႔ ခိုင္မာတဲ့အာမခံခ်က္” လိုအပ္ေနတာပါပဲ ။

ဒါေပမယ့္ လက္ရွိမွာ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ထားစရာဆိုလို႔ ဖက္ဒရယ္ပဲရွိေတာ့ ၊ ဖက္ဒရယ္စကားပဲ
ေျပာၾကရတာပါ ။ ဦးလိႈင္ျမင့္ျဖစ္ေစ ၊ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ဒိထက္သာလြန္တဲ့ ပံုစံတစ္ခုခုကို လက္ခံ
ႏိုင္ေလာက္တဲ့ အေနအထားရွိေၾကာင္း အခ်က္အလက္စံုစံုလင္လင္နဲ႔ ခ်ျပႏိုင္ရင္ ပြဲသိမ္းပါၿပီ ။

သို႔ေပမဲ့ မရွိေလဘူး မဟုတ္လား ။ ဒီေတာ့ ရွိထားတဲ့ ဖက္ဒရယ္ကိစၥကိုပဲ ေကာက္သင္းေကာက္
သလို ထင္တာျမင္တာေတြကို အပ်က္ဖက္ကၾကည့္ၿပီး ေဝဖန္လာတဲ့အခါ ျပန္မေျပာလည္းခက္ ေျပာ
ရလည္းခက္ခက္ ျဖစ္ေနပါတယ္ ။ ဦးလိႈင္ျမင့္ရဲ့ ေလႏွင္ရာအတိုင္းလားၿပီး အကုန္ျပန္ေျပာဖို႔ စဥ္းစား
ေရးထားတာေတြရွိေပမဲ့ အခ်ိန္ကုန္သက္သာေအာင္ အခ်ိဳ႕အခ်က္ကေလးေတြပဲ ေျပာၾကည့္ပါရေစ ။

ကၽြဲကူးေရပါ

ကေန႔ လူငယ္ပိုင္း အေတာ္မ်ားမ်ား ေျပာၾကတဲ့စကားပါ ။
ဒီမိုကေရစီရရင္ ကၽြဲကူးေရပါဆိုသလို တိုင္းရင္းသားေတြရဲ့ အခြင့္အေရးလည္း အလိုအေလွ်ာက္
ရလာမွာပါလို႔ ဆိုၾကတယ္ ။

သူတို႔ေလးေတြကို မွားတယ္လို႔ေျပာရင္ ရက္စက္ရာက်မွာစိုးလို႔ “ပေဒသရာဇ္ေတြရဲ့ ေခတ္ကေန
စၿပီး မ်က္ေမွာက္ကာလအထိ တိုင္းရင္းသားေတြ ဘယ္လိုအခြင့္အေရးေတြမ်ား အလိုအေလ်ာက္ ရ
လာခဲ့ဖူးသလဲ” လို႔ ခ်ိဳခ်ိဳသာသာ ေမးရမလို ျဖစ္ေနတယ္ ။ ဒါေပမယ့္ တိုင္းရင္းသားေတြကို လိုအပ္
တဲ့အခ်ိန္မွာ သၾကားလံုးနဲ႔ ေခ်ာ့တာေတြကိုေတာ့ အေၾကာင္းမျပပါနဲ႔လို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္ ။ အဲဒီလို
ေျပာရင္ သၾကားလံုးေနာက္က တြဲလ်က္ပါလာတဲ့ နားရင္းတီးတာေတြကိုပါ ထည့္ေျပာလာတဲ့အခါ
မ်က္စိမွိတ္ျငင္းခံုတာေတြနဲ႔ပဲ အဆံုးသတ္ၾကရမွာမို႔ပါ ။

ဗမာေတြရဲ့ အေတြး

“တိုင္းရင္းသားေတြ သနားမွ လုပ္ခြင့္ရေတာ့မယ္”
“အၾကပ္ကိုင္သမွ် လည္စင္းခံေနရေတာ့မွာ”

ဦးလိႈင္ျမင့္ဟာ ဗမာစစ္စစ္ဟုတ္မဟုတ္ က်ေနာ္မသိပါဘူး ။ ဒါေပမယ့္ ဗမာေတြရဲ့အေတြးကို သူ႕
အေရးမွာ ထင္ဟပ္ျပထားတယ္ဆိုတာ ျမင္ရပါတယ္ ။ စြပ္စြဲတယ္လို႔ မယူဆေစလိုပါ ။ က်ေနာ္ဟာ
ဗမာလို႔ ခံယူထားၾကသူေတြၾကားမွာ ႀကီးျပင္းလာသူ ၊ ဗမာအေၾကာင္း ေနာမေၾကေပမယ့္ အေျခခံ
သေဘာေလာက္ကိုေတာ့ သိျမင္ဖူးသူတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ အမွန္အတိုင္းေျပာတာပါ ။ ရႈတ္ခ်ေန
တာလည္း မဟုတ္ပါဘူး ။ အရွိကို အရွိအတိုင္း ေျပာတာပါ ။

ခက္တာက တိုင္းရင္းသားေတြ ဘယ္လိုျပန္ျမင္ၾကမလဲဆိုတာကို ျပန္ၿပီးစာနာေပးႏိုင္ၾကဖို႔ စိတ္မ
ေမြးႏိုင္ၾကတဲ့ ကိစၥပါ ။ က်ေနာ္အပါအဝင္ ေပ်ာ့ေပ်ာ့ေပ်ာင္းေပ်ာင္း ေျပာသူေတြရဲ့ စာနဲ႔ ေလေတြဟာ
လည္း အလဟႆျဖစ္လာေနခဲ့တာ ၾကာပဲၾကာလွပါၿပီ ။ ဦးလိႈင္ျမင့္ရဲ့ တတိယေဆာင္းပါးေအာက္က
ကြန္မန္႔ေလးတစ္ခုကို နမူနာေလး ထည့္ေပးလိုက္ပါရေစ ။ ေရးတဲ့သူ ျမင္သလို ဗမာအမ်ားစု သိျမင္
နားလည္လာတဲ့တေန႔ ၊ စာနာမႈေတြနဲ႔ နီးစပ္လာႏိုင္ၾကၿပီး အခက္ခဲ ျပႆနာေတြ ေျပလည္ဖို႔ နီးစပ္
လာၿပီလို႔ ယူဆပါတယ္ ။

ေရႊၿမိဳင္ဘခ်စ္(တိုက်ဳိ) said...
“လြတ္လပ္တ့ဲဒီမိုကေရစီ. နိုင္ငံမွာေနတ့ဲသူေတြ. ကိုယ္တုိင္က. စည္း
လံုးညီညြတ္မႈမရွိဘဲ. ျပည္တြင္းကိုေတာ့စည္းလံုးညီညြတ္ၾကေနာ္. လို႔
တိုက္တြန္းေနတာ. ေတြ႕ရေတာ့. အမ်ဳိးသားျပန္လည္စည္းလံုးညီညြတ္ေရး
ဆိုတာကို. ေတာ္ေတာ္အခ်ိ္န္ယူၿပီး လုပ္ယူရမယ္လို႔ထင္ပါတယ္၊. နွစ္ေပါင္း
၆၀. ေက်ာ္အစိုးရအဆက္ဆက္ဟာ. မီးခဲေပၚမွာ. ျပာ. ေလးဘဲျဖဴးျဖဴးၿပီး
အေပၚယံ စည္းရံုးညီညြတ္ေနသေယာင္ေယာင္. လုပ္ခ့ဲေပမ့ဲ. တိုင္းရင္းသား
လူမ်ဳိးစုတိုင္းရဲ႕ရင္ထဲမွာ. ဒါဏ္ရာကိုယ္စီရွိေနခ့ဲၾကတယ္၊. ကၽြန္ေတာ္ဟာ
ေမာ္လၿမိဳင္မွာစက္မႈလက္မႈအထက္တန္းေက်ာင္း. တက္ခ့ဲစဥ္တံုးက. ေရး၊
ထားဝယ္၊ ၿမိတ္၊ ေကာ့ေသာင္၊ ဖားအံ၊ ရခိုင္နဲ႔ ဧရာဝတီတိုင္း. ကသူေတြနဲ႔.
သူငယ္ခ်င္းျဖစ္ခဲ့ပါတယ္၊. အဲဒီကေနျဖစ္ခ်င္ေတာ့. သိပၸံကို. မႏၱေလးမွာ
သြားတက္ရတယ္၊. အဲဒီမွာ. ကခ်င္၊ ခ်င္း၊ ရွမ္း၊ ကယား၊ ရခိုင္၊ ျမန္မာျပည္
အထက္ပိုင္းနဲ႔. အလယ္ပိုင္း. ၿမိဳ႕ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား. ကသူငယ္ခ်င္းေတြ
ျဖစ္ခ့ဲပါတယ္၊. အဲဒီမွာ. တိုင္းရင္းသားေတြလူမ်ဳိးေတြအားလံုးနီးပါးရဲ႕. ဗမာ
လူမ်ဳိးေတြအေပၚ ထားတဲ့သေဘာထားနဲ႔. အျမင္ေတြဟာ. အ့ံၾသစရာေကာင္း
ေလာက္ေအာင္. နီးနီးစပ္စပ္တူညီေနတာ ေတြ႕ရတယ္။”

တိုင္းရင္းသားေတြရဲ့ အျမင္

က်ေနာ့္အျမင္ေတြကို အျမဲတမ္း အျပဳသေဘာေဆာင္တဲ့ဖက္ကပဲ ေရးေလ့ရွိပါတယ္ ။
ဒီပို႔စ္မွာေတာ့ ဗမာေတြ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ဓမၼဓိဌာန္က်က် သံုးသပ္ႏိုင္မိေကာင္း သံုးသပ္ဖို႔အခြင့္အလမ္း
ရရေလေအာင္ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ အခ်ိဳ႕လူေတြရဲ့ ထင္ျမင္ခ်က္ေတြကို တင္ျပတာပါ ။ အျပစ္တင္
ရႈတ္ခ်ဖို႔ မဟုတ္ဖူးဆိုတာလည္း ထပ္ေလာင္းေျပာထားပါရေစ ။

လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၀ ႏွစ္ေလာက္က မေလးရွားမွာ ၾကံဳဆံုခဲ့ရတဲ့ ၊ လူတိုင္းနဲ႔ အလြမ္းသင့္ၿပီး ခုေတာ့ မရွိရွာ
ေတာ့တဲ့ တိုင္းရင္းသား ဘာသာေရးဆရာေဟာင္း တစ္ဦးရဲ့အျမင္ပါ ။ သူ ျပံဳးျပံဳး ျပံဳးျပံဳးနဲ႔ ေျပာခဲ့တာ
ကေတာ့ -
“အဂၤလိပ္ေတြရဲ့ ဗိုက္ထဲမွာ ငါးမွ်ားခ်ိတ္ ၇ ေခ်ာင္းေလာက္ ရွိသလို ၊
သူတို႔ဆီမွာ တပည့္ခံခဲ့တဲ့ ဗမာေတြရဲ့ ဗိုက္ထဲမွာလည္း အနည္းဆံုး
ငါးမွ်ားခ်ိတ္ ၃ ေခ်ာင္းေလာက္ေတာ့ ရွိတယ္ကြ” တဲ့ ။

လူရည္လည္တယ္ ၊ ထက္တယ္ ၊ ပရိယာယ္ႂကြယ္တယ္လို႔ ကိုယ့္ဘာသာ ဂုဏ္ယူတာေတြဟာ သူ
တစ္ပါးအတြက္ေတာ့ လူလည္က်တယ္ ၊ လိမ္တယ္ ၊ ေကာက္က်စ္တယ္ စသည္ျဖင့္ ျဖစ္သြားတတ္
တဲ့ ေလာကသဘာဝအတိုင္းလို႔ ေျပာလို႔ရေကာင္းပါမယ္ ။ အခ်ိဳ႕လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြဟာ လူမ်ိဳးတစ္
မ်ိဳးရဲ့ ေရရွည္ရပ္တည္ႏိုင္မႈမွာ အေထာက္ကူေပးတာမို႔ အဆိုးအေကာင္းေတြဟာ ၾကည့္တဲ့ဖက္နဲ႔ ၾကည့္
တဲ့လူအေပၚမွာလည္း မူတည္မွာပါပဲ ။ ေရာင့္ရဲ့တတ္တဲ့ ၊ ေလာဘနည္းတဲ့ တိုင္းရင္းသားေတြအတြက္
ေတာ့ ကိုယ့္ၾကမၼာ ကိုယ္ဖန္တီးမိၾကတာပဲလို႔ သေဘာထားလို႔လည္း ရေကာင္းရပါမယ္ ။ ဗမာအခ်င္း
ခ်င္း ဒဏ္ေတြခံလာခဲ့ဖူးတဲ့ ဦးလိႈင္ျမင့္လည္း အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိေတာ့ လက္ခံလိမ့္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္
လင့္ပါတယ္ ။ အေသးစိတ္ေတာ့ မဆြေပးပါရေစနဲ႔ ။

ဦးလႈိင္ျမင့္လို ခပ္ျပင္းျပင္း ေျပာရရင္ ..

လက္ေတြ႕ဘဝကိုမွီၿပီး ေျပာရရင္ - သင့္တင့္မယ့္ က်ိဳးေၾကာင္းေထာက္ပင့္မယ့္ စကားေတြသံုးၿပီး
တိုင္းရင္းသားေတြဖက္က ေျပာတဲ့အခါမွာ “ငါလိုးမသား ကရင္ ၊ လူပါးဝလို႔ကြာ” ဆိုတဲ့စကားေတြနဲ႔
“တက္” တေခါက္ေခါက္ လုပ္ေနၾကမယ့္သူေတြ ရွိသလို ၊ ဒိထက္မက ၾကမ္းတမ္းတဲ့ စကားေတြနဲ႔
မမွန္ေပမယ့္ မာန္ဝင့္ေနမယ့္ ဗမာအခ်ိဳ႕ကိုလည္း ျမင္ေယာင္မိပါတယ္ ။ ဒါေပမယ့္ သူ႕တို႔ကိုယ္တိုင္
ေတာ့ “ငါတို႔က မရဘူးကြ ၊ အကဲဆတ္တယ္ ၊ မဟုတ္မခံကြ” ဆိုတာေတြနဲ႔ မလံုမလဲကာကြယ္ၾက
မယ့္ သူေတြပါ ။

ကိုယ့္ကရင္ေတြထဲမွာလည္း ဂ်ပန္တို႔ ၊ ကိုရီးယားတို႔လို ၊ ဇြဲရွိရွိနဲ႔ ျပာပံုထဲက ႀကိဳးစားလူးလဲထရမဲ့
အစား ကိုယ္က ေစတနာနဲ႔ ေျပာတာေတြကိုေတာင္ “ဒီေကာင္က ဘာေကာင္လဲကြ ၊ အစိုးရလူလား ၊
သူလ်ိဳလား ၊ ေတာ္လွန္ေရးကို ေစာ္ကားတာလား” ဆိုတာမ်ိဳးေတြနဲ႔ တစ္ထြာတစ္မိုက္ အက်ယ္အဝန္း
ေလာက္ပဲ ျမင္ႏိုင္ၾကေတာ့သူေတြလည္း မနည္းလွတာ သိသမွ သိပ္သိပါတယ္ဗ်ာ ။ ဒီလိုအပိုင္းေတြ
ကို ေတြးမိရင္ ေလ့က်က္ခဲ့သမွ် အသိနဲ႔ သမာဓိေတြလည္း ေပ်ာက္သြားတတ္တာမို႔ မေတြး မေျပာပဲကို
ေနခ်င္ပါတယ္ ။ ခုေတာ့လည္း ဦးလိႈင္ျမင့္ကို အားက်မိၿပီး တစ္ခါတစ္ရံ ထုတ္ေရးတာလို႔သာ သေဘာ
ထားေစ လုိပါတယ္ ။


ဦးလႈိင္ျမင့္ အားလံုး မွားသလား ..

ဘယ္သူမဆို အားလံုးမွားတယ္ဆိုတာေတာ့ မရွိႏိုင္ပါ ။ ဦးလိႈင္ျမင့္ ေရးခဲ့တာေတြထဲက အခ်ိဳ႕ကို
အတိုခ်ဳပ္ ထုတ္ႏႈတ္ၾကည့္ရင္ -

(၁) အထက္လႊတ္ေတာ္ သို႔မဟုတ္ လူမ်ိဳးစုလႊတ္ေတာ္ဟာ ဥပေဒျပဳအာဏာ မရွိဖူးလို႔ပဲ နားလည္ပါ
တယ္ ။ သူတို႔ဟာ စက္ရံုေတြမွာ အရည္အေသြး ထိန္းသိမ္းတဲ့ဌာနလို အလုပ္လုပ္တယ္လို႔ ေယဘုယ်
ေျပာလို႔ရတာမို႔ ဦးလိႈင္ျမင့္ အမြန္းတင္လြန္ၿပီး ကိုယ့္ဖက္ကိုယ္တြက္တာ နည္းနည္းမ်ားသြားတယ္လို႔
ေျပာခ်င္ပါတယ္ ။ ေအာက္လႊတ္ေတာ္အတြက္က အရွည္ႀကီးေျပာရပါမယ္ ။ အတိုခ်ဳပ္ကေတာ့ တိုင္း
ရင္းသားေတြအတြက္ ကိုယ္စားျပဳမႈ ရာခိုင္ႏႈန္းနည္းတယ္လို႔ ဆိုခ်င္ပါတယ္ ။

(၂) ျပည္နယ္အလိုက္ ေငြေၾကးနဲ႔ အျခားအရာေတြ စီမံခန္႔ခြဲတာေတြဟာ အစိုးရနဲ႔ဆိုင္ေပမယ့္ အုပ္
ခ်ဳပ္မႈယႏၱယားနဲ႔လည္း ဆိုင္ပါတယ္ ။ လူတစ္ေယာက္ ၁ က်ပ္ ၊ ဆယ္ေယာက္ ၁၀ ႏႈန္းလို႔ တြက္လို႔
မရပါ ။ လူ ၁၀၀ ဆံ့ ေဆးရံုေဆာက္ရင္ သိန္း ၁၀၀ ကုန္လို႔ ၊ လူ ၁၀ ေယာက္ဆံ့ ေဆးရံုေသးေသး
ေလးဟာ ၁၀ သိန္းပဲ ကုန္ရမယ္လို႔ ပံုေသတြက္လို႔ မရသလိုပါ ။ စီမံခန္႔ခြဲေရးကုိ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ေရာၿပီး
ပံုေသကားက် တြက္ကိန္းထုတ္မျပဖို႔ ေမတၱာရပ္ခံခ်င္ပါတယ္ ။

(၃) တိုင္းရင္းသားေတြရဲ့ “တန္းတူေရး” ဆိုတာနဲ႔ အမ်ားဆႏၵဆိုတာေတြကို ေလွနံဒါးထစ္သလို ေျပာ
သြားတာေတြဟာ ဒီမိုကေရစီရဲ့ အႏွစ္သာရေတြျဖစ္တဲ့ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး ေလးစားမႈ ၊ လူနည္းစုရဲ့ ရပိုင္
ခြင့္ေတြကို အာမခံေပးမႈ ဆိုတာေတြကို မ်က္ကြယ္ျပဳသလို ျဖစ္ေနပါတယ္ ။ ျပန္ဆန္းစစ္ၾကည့္ေစခ်င္
ပါတယ္ ။

(၄) လႊတ္ေတာ္အမတ္ေတြ ႏိုင္ငံသားႏွစ္ခု ခံထားလို႔ရတယ္ဆိုတဲ့ကိစၥကေတာ့ ဆက္ေဆြးေႏြးဖို႔ လို
ေကာင္းလိုပါမယ္ ။ က်ေနာ္တစ္ေယာက္ထဲသေဘာကေတာ့ - ႏိုင္ငံသားႏွစ္ခုျဖစ္ေနရင္ တစ္ခုကိုစြန္႔
လႊတ္ၿပီးမွ ေရြးေကာက္ပြဲဝင္ပါမယ္ ။ လူ႔က်င့္ဝတ္အရ ေတြးတာပါ ။

(၅) ဦးလိႈင္ျမင့္က ႏိုင္ငံသားႏွစ္ခု ခံယူထားသူကို အိမ္ေထာင္ႏွစ္ဆက္ျပဳသူတစ္ေယာက္နဲ႔ စံနမူနာ
ေပးျပခဲ့ပါတယ္ ။ ေကာင္းပါတယ္ ၊ က်ေနာ္လည္း တစ္မ်ိဳးေတြးမိပါတယ္ ။ အိမ္ေထာင္တစ္ခုမွာ “မိန္း
မ”က ဒါးနဲ႔လိုက္ခုတ္လို႔ တျပည္တရြာမွာ ရပ္တည္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ ေနာက္အိမ္ေထာင္ျပဳလိုက္ရသူကို အ
ျပစ္တင္ရင္း အိမ္ကေန ႀကိတ္မႏိုင္ခဲမရျဖစ္ၿပီး ဒါးရမ္းေစာင့္ေနတဲ့ ပထမအိမ္ေထာင္က မိန္းမရဲ့ အျဖစ္
မ်ိဳး ျမန္မာျပည္မွာ ျဖစ္ေနသလားလို႔ပါ :-)

(၆) “ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးမွာ စစ္တပ္ရဲ့ အခန္း က႑က ရွိေနပါဦးမယ္” ဆိုတာကိုေတာ့ ျငင္းစရာ မရွိပါ ။

ဒီေလာက္အထိ ေရးလာတာ ၊ ဦးလိႈင္ျမင့္ေျပာေနတဲ့ ရွစ္ျပည္နယ္မူအေၾကာင္း တစ္လံုးမွ မဟလို႔
ထူးဆန္းေကာင္းထူးဆန္းပါမယ္ ။ က်ေနာ္ လက္လွမ္းသိပ္မမီတဲ့ကိစၥကို မကိုင္ခ်င္တာပါ ။ ခုလည္း
ဖက္ဒရယ္အေၾကာင္း ေဆြးေႏြးထားခ်က္ေတြ လက္ႏွိပ္စက္ရိုက္ဖို႔ တစ္ထပ္ႀကီးလာေပးထားတာ ရွိပါ
တယ္ ။ မအားလို႔ မလုပ္ျဖစ္ေသးတာေၾကာင့္ ဖတ္လည္း မဖတ္ျဖစ္ေသးပါဘူး ။ ရိုက္ၿပီးတဲ့အခါ ၊ အ
ျခားစာေတြလည္း ဖတ္ၿပီးတဲ့အခါ အျမင္တစ္မ်ိဳးထြက္လာၿပီး ထပ္ေဆြးေႏြးမိေကာင္း ေဆြးေႏြးမိႏိုင္
ပါတယ္ ။ လတ္တေလာမွာေတာ့ လူ႕က်င့္ဝတ္ ၊ သာမန္အေတြးအျမင္ေတြအေပၚပဲ အေျခခံၿပီး ေရး
လိုက္တာပါ ။

အမွန္က ခုေနခါမွာေတာင္ critical thinking ထဲက fallacies ဆိုတာေတြနဲ႔ တိုက္ဆိုင္ၿပီး ဦးလႈိင္ျမင့္
ေရးတာေတြကို တစ္ခုခ်င္း ဆန္းစစ္ၾကည့္ရင္ ေအာင္မွတ္ရမယ့္ အဆိုျပဳခ်က္ေတြ နည္းမယ္လို႔ ျမင္မိ
တယ္ ။ က်ေနာ္ေျပာတာေတြလည္း အခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာ ညိေန ေခ်ာ္ေနတာေတြ ရွိမွာပါပဲ ။

ထားေတာ့ ၊ စာရင္းခ်ဳပ္ရရင္ ျမန္မာျပည္မွာ ဘာေတြျဖစ္ေနတယ္ ဆိုတာေတြဟာ အေရးပါတာ
မွန္ပါတယ္ ။ ဒါေပမယ့္ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္ရတယ္ဆိုတာကို အေျဖမရွာရင္ ၊ အေျဖသိလ်က္နဲ႔ မျပင္
ၾကရင္ေတာ့ ဘယ္လိုမွ အေကာင္းဆံုးနဲ႔ ျဖစ္သင့္တဲ့ အေနအထားတစ္ရပ္ကို ရမလာႏိုင္ပါဘူး ။

အဆံုးသတ္အေနနဲ႔လည္း ဟိုးအေပၚက ေျပာခဲ့တာကိုပဲ ထပ္ၿပီး ေလးေလးနက္နက္ ထပ္ေျပာခ်င္
ပါတယ္ ။

“တိုင္းရင္းသားေတြအတြက္ လူသားတစ္ေယာက္မွာရွိသင့္တဲ့ အခြင့္အေရးနဲ႔ ဂုဏ္သိကၡာရွိရွိ
ရပ္တည္သြားႏိုင္ၾကဖို႔ ခိုင္မာတဲ့အာမခံခ်က္ေတြ” လိုအပ္ေနပါတယ္ ။

အျခားတစ္ဖက္မွာလည္း လူမ်ားစု ဗမာေတြကို ဥေပကၡာ ျပဳလို႔မရႏိုင္တာ အမွန္တရားပါ ။

အားလံုးအတြက္ မနစ္နာပဲ အက်ိဳးမ်ားမယ့္ နည္းလမ္းေတြကို ဝိုင္းစဥ္းစားၾကရေအာင္ ။



မန္းကိုကို
၁၅ ၊ ၁၀ ၊ ၂၀၁၁

11ReadMore-2.jpg

Template by:

Free Blog Templates